• Новини
  • Про нас
    • Хто ми
    • Статут
    • Керівництво
    • Команда
    • Міста-члени
    • Стати членом
    • Партнери
  • Діяльність
    • Проекти
    • Енергоменеджмент
    • Європейська Енергетична Відзнака
    • Зелений офіс
    • Револьверний Фонд Міст АЕМУ
  • Угода мерів
    • Про Угоду мерів
    • АЕМУ - Структура підтримки
    • Дні Енергії
    • Тиждень сталої енергії
    • Пакет документів
    • Відеоматеріали
    • Питання - відповіді
  • Бібліотека
    • Публікації
    • Вебінари
    • Фінансові ресурси
    • Інвестиційні проекти міст
    • Тренінги і семінари
    • Презентації
    • Нормативні документи
  • Контакти
Меню
  • Головна
  • Новини
  • Про нас
    • Меню
    • Хто ми
    • Статут
    • Керівництво
    • Команда
    • Міста-члени
    • Стати членом
    • Партнери
  • Діяльність
    • Меню
    • Проекти
    • Енергоменеджмент
    • Європейська Енергетична Відзнака
    • Зелений офіс
    • Револьверний Фонд Міст АЕМУ
  • Угода мерів
    • Меню
    • Про Угоду мерів
    • АЕМУ - Структура підтримки
    • Дні Енергії
    • Тиждень сталої енергії
    • Пакет документів
    • Відеоматеріали
    • Питання - відповіді
  • Бібліотека
    • Меню
    • Публікації
    • Вебінари
    • Фінансові ресурси
    • Інвестиційні проекти міст
    • Тренінги і семінари
    • Презентації
    • Нормативні документи
  • Контакти
ua
eng
Географія міст-членів АЕМУ
Область Місто Час вступу
  • Дніпропетровська область Кривий Ріг 2010 р.
  • Сумська область Глухів 19.12.2017
  • Сумська область Конотоп 24.06.2015
  • Сумська область Суми 25.05.2016
  • Сумська область Тростянець 22.12.2017
  • Сумська область Краснопілля 27.08.2019
  • Сумська область Білопілля 25.03.2021
  • Тернопільська область Чортків 19.02.2016
  • Тернопільська область Тернопіль 06.07.2012
  • Тернопільська область Кременець 07.07.2016
  • Тернопільська область Збараж 28.03.2019
  • Львівська область Львів 10.05.2007
  • Львівська область Бібрка 21.06.2013
  • Львівська область Новояворівськ 06.02.2014
  • Львівська область Жовква 07.12.2015
  • Львівська область Броди 23.12.2016
  • Львівська область Глиняни 06.09.2019
  • Хмельницька область Кам'янець-Подільський 16.05.2007
  • Хмельницька область Славута 25.07.2008
  • Житомирська область Баранівка 08.07.2016
  • Житомирська область Олевськ 07.06.2018
  • Житомирська область Житомир 21.07.2016
  • Житомирська область Овруч 30.06.2016
  • Житомирська область Новоград-Волинський 25.08.2008
  • Запорізька область Бердянськ 17.05.2007
  • Запорізька область Запоріжжя 26.08.2015
  • Запорізька область Пологи 28.04.2016
  • Запорізька область Василівка 22.02.2018
  • Запорізька область Токмак 25.03.2019
  • Луганська область Алчевськ (тимчасово окуповані території) 20.09.2012
  • Луганська область Хрустальний (тимчасово окуповані території) 25.12.2013
  • Луганська область Ровеньки (тимчасово окуповані території) 25.03.2014
  • Луганська область Сватове 30.06.2015
  • Київська область Славутич 08.06.2007
  • Київська область Українка 12.03.2014
  • Київська область Тетіїв 25.05.2017
  • Київська область Обухів 23.06.2016
  • Київська область Березань 20.06.2017
  • Київська область Біла Церква 29.03.2018
  • Івано-Франківська область Долина 07.11.2007
  • Івано-Франківська область Івано-Франківськ 30.07.2009
  • Івано-Франківська область Бурштин 15.05.2012
  • Івано-Франківська область Коломия 15.05.2012
  • Івано-Франківська область Рогатин 12.06.2014
  • Івано-Франківська область Калуш 22.12.2016
  • Вінницька область Хмільник 24.12.2007
  • Вінницька область Жмеринка 12.06.2008
  • Вінницька область Вінниця 26.03.2010
  • Вінницька область Козятин 29.03.2013
  • Вінницька область Тульчин 10.07.2015
  • Вінницька область Шпиків 25.01.2018
  • Вінницька область Бар 28.02.2018
  • Вінницька область Гнівань 10.06.2016
  • Донецька область Бахмут 28.02.2008
  • Донецька область Краматорськ 29.07.2015
  • Донецька область Волноваха 03.06.2016
  • Донецька область Вугледар 28.07.2016
  • Донецька область Новогродівка 17.03.2017
  • Волинська область Луцьк 26.03.2008
  • Волинська область Ковель 22.05.2008
  • Волинська область Нововолинськ 26.08.2010
  • Миколаївська область Вознесенськ 02.06.2008
  • Миколаївська область Первомайськ 03.07.2008
  • Миколаївська область Южноукраїнськ 31.01.2011
  • Миколаївська область Баштанка 29.01.2016
  • Миколаївська область Миколаїв 17.09.2021
  • Херсонська область Херсон 21.08.2008
  • Херсонська область Гола Пристань 23.12.2014
  • Херсонська область Олешки 17.12.2017
  • Полтавська область Гадяч 19.05.2016
  • Полтавська область Миргород 16.03.2010
  • Полтавська область Карлівка 04.08.2016
  • Полтавська область Лубни 17.06.2016
  • Полтавська область Кременчук 11.05.2017
  • Черкаська область Черкаси 19.05.2011
  • Черкаська область Канів 18.08.2016
  • Рівненська область Рівне 26.07.2012
  • Рівненська область Вараш 25.09.2014
  • Рівненська область Дубно 06.07.2016
  • Рівненська область Володимирець 05.09.2017
  • Рівненська область Сарни 19.04.2019
  • Закарпатська область Тячів 13.03.2014
  • Чернівецька область Глибока 27.01.2016
  • Чернівецька область Хотин 13.09.2016
  • Чернівецька область Вижниця 15.06.2016
  • Чернівецька область Недобоївці 27.10.2016
  • Чернігівська область Мена 12.05.2015
  • Чернігівська область Сосниця 14.07.2016
  • Чернігівська область Ніжин 03.05.2017
  • Харківська область Чугуїв 25.03.2016
  • Харківська область Мерефа 28.10.2011
  • Одеська область Ізмаїл 28.04.2016
Всі міста члени
Головна Новини Яким має бути екологічний податок

Яким має бути екологічний податок

Міндовкілля підтримує поступове збільшення екологічного податку за викиди СО2 на 5 грн щороку, щоб до 2024 року вийти на рівень 30 грн за тонну. Нагадаємо, що зараз Україна має дуже низьку ставку податку на СО2 - всього 10 грн, порівняно з країнами ЄC, де вона варіюється від 20 до 120 євро.
 
Міндовкілля презентувало зацікавленим сторонам та представникам експертного середовища свою позицію щодо реформи екологічного оподаткування та фінансування природоохоронних заходів. Порівняно з іншими країнами Центральної та Східної Європи ставки екологічного податку в Україні є переважно нижчі. Те саме стосується податку на викиди парникових газів - так, наприклад, у більшості країн, де запроваджено вуглецевий податок, ставка коливається від 1 до 139 дол. США за т СО2, проте варіюються і бази оподаткування. Крім того, в деяких країнах ЄС використовують податки і торгівлю викидами одночасно.
Проаналізувавши низку розроблених в Україні проєктів нормативно-правових актів, Міндовкілля підтримує саме урядовий законопроєкт №4101, який передбачає:
 
- індексацію ставок податку на викиди в атмосферне повітря;
- індексацію рентної плати за використання природних ресурсів та за спецкористування;
- поступове збільшення ставки екологічного податку за скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти у 10 разів до 2029 року;
- поступове збільшення ставки екологічного податку за викиди двоокису вуглецю кожного року на 5 грн, щоб до 2024 року вийти на рівень 30 грн за тонну.
 
«Зважаючи на загальну економічну ситуацію, в тому числі через пандемію коронавірусу, Міністерство підтримує пропозицію Мінітерства фінансів з мінімального збільшення ставки екологічних податків», - прокоментувала заступник Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України Ірина Ставчук.
«Міністерство підтримує запровадження механізмів стимулювання до модернізації та енергоефективності на підприємствах. Однак, ми проти запропонованих в низці законопроєктів положень щодо того, щоб до 70% нарахованого податку залишати на рахунках підприємств. Це протирічить принципу «забруднювач платить» - підприємство забруднює довкілля і має це компенсувати, але також є юридичні аспекти класифікації екологічних заходів та механізмів контролю, що ставить під сумнів екологічний ефект такого рішення», - зазначила Ірина Ставчук.
 
У довгостроковій перспективі потрібне системне реформування за аналогією із країнами Центральної та Східної Європи, в яких функціонують спеціальні фонди, незалежні від державного бюджету, із окремою юридичною особою, гарантованими надходженнями від екологічних податків, затвердженими програмами заходів за пріоритетними напрямками та з прозорими механізмами прийняття рішень і спрямування коштів на їх реалізацію. За таким форматом, наприклад, сьогодні в Україні працює Фонд енергоефективності.
 
«Така модель роботи дозволить Україні залучати додаткові кошти в рамках Зеленої Угоди і інших міжнародних процесів. Адже питання зміни клімату стає все більш актуальним в світі і, не маючи прозорого ефективного механізму всередині країни, нашій державі буде складно залучати такі кошти», - підсумувала Ірина Ставчук.
 
Джерело: https://mepr.gov.ua/news/36072.html
21.10.2020 12:00
Поділитися
Категорії новин
законотворення
дні енергії
історії успіху міст АЕМУ
мобільність
енергоефективність та будівлі
опалення та охолодження
поновлювані джерела енергії
глобальна зміна клімату
фінансування
стиль життя та поведінка
міське планування та візія
енергетична політика
Популярні
Мирного Великодня! 22.04.2022
Гуманітарна допомога для міст та громад 03.05.2022
Фінансова підтримка для енергоменеджерів 07.04.2022
29 березня - Міжнародний марафон «Єднання місцевого самоврядування світу задля благополуччя людей і миру» 28.03.2022
Ми в мережі
Association Energy Efficient Cities of Ukraine
Підписатися на розсилку
Зв’язатися з нами
office@enefcities.org.ua
+38 (032) 245 52 62
Вхід Реєстрація
© 2022 Усі права застережено
Створення сайту - веб студія SUFIX