• Новини
  • Про нас
    • Хто ми
    • Статут
    • Керівництво
    • Команда
    • Міста-члени
    • Стати членом
    • УНЕА
    • Партнери
  • Діяльність
    • Проекти
    • Енергоменеджмент
    • Європейська Енергетична Відзнака
    • Зелений офіс
    • Револьверний Фонд Міст АЕМУ
    • Закупівлі
  • Угода мерів
    • Про Угоду мерів
    • АЕМУ - Структура підтримки
    • Дні Енергії
    • Тиждень сталої енергії
    • Пакет документів
    • Відеоматеріали
    • Питання - відповіді
  • Бібліотека
    • Публікації
    • Вебінари
    • Нормативні документи
  • Контакти
Меню
  • Головна
  • Новини
  • Про нас
    • Меню
    • Хто ми
    • Статут
    • Керівництво
    • Команда
    • Міста-члени
    • Стати членом
    • УНЕА
    • Партнери
  • Діяльність
    • Меню
    • Проекти
    • Енергоменеджмент
    • Європейська Енергетична Відзнака
    • Зелений офіс
    • Револьверний Фонд Міст АЕМУ
    • Закупівлі
  • Угода мерів
    • Меню
    • Про Угоду мерів
    • АЕМУ - Структура підтримки
    • Дні Енергії
    • Тиждень сталої енергії
    • Пакет документів
    • Відеоматеріали
    • Питання - відповіді
  • Бібліотека
    • Меню
    • Публікації
    • Вебінари
    • Нормативні документи
  • Контакти
ua
eng
Географія міст-членів АЕМУ
Область Місто Час вступу
  • Дніпропетровська область Кривий Ріг 2010 р.
  • Сумська область Глухів 19.12.2017
  • Сумська область Конотоп 24.06.2015
  • Сумська область Суми 25.05.2016
  • Сумська область Тростянець 22.12.2017
  • Сумська область Краснопілля 27.08.2019
  • Сумська область Білопілля 25.03.2021
  • Тернопільська область Чортків 19.02.2016
  • Тернопільська область Тернопіль 06.07.2012
  • Тернопільська область Кременець 07.07.2016
  • Тернопільська область Збараж 28.03.2019
  • Львівська область Львів 10.05.2007
  • Львівська область Бібрка 21.06.2013
  • Львівська область Новояворівськ 06.02.2014
  • Львівська область Жовква 07.12.2015
  • Львівська область Броди 23.12.2016
  • Львівська область Глиняни 06.09.2019
  • Хмельницька область Кам'янець-Подільський 16.05.2007
  • Хмельницька область Славута 25.07.2008
  • Житомирська область Баранівка 08.07.2016
  • Житомирська область Олевськ 07.06.2018
  • Житомирська область Житомир 21.07.2016
  • Житомирська область Овруч 30.06.2016
  • Житомирська область Новоград-Волинський 25.08.2008
  • Запорізька область Бердянськ 17.05.2007
  • Запорізька область Запоріжжя 26.08.2015
  • Запорізька область Пологи 28.04.2016
  • Запорізька область Василівка 22.02.2018
  • Запорізька область Токмак 25.03.2019
  • Луганська область Алчевськ (тимчасово окуповані території) 20.09.2012
  • Луганська область Хрустальний (тимчасово окуповані території) 25.12.2013
  • Луганська область Ровеньки (тимчасово окуповані території) 25.03.2014
  • Луганська область Сватове 30.06.2015
  • Київська область Славутич 08.06.2007
  • Київська область Українка 12.03.2014
  • Київська область Тетіїв 25.05.2017
  • Київська область Обухів 23.06.2016
  • Київська область Березань 20.06.2017
  • Київська область Біла Церква 29.03.2018
  • Івано-Франківська область Долина 07.11.2007
  • Івано-Франківська область Івано-Франківськ 30.07.2009
  • Івано-Франківська область Бурштин 15.05.2012
  • Івано-Франківська область Коломия 15.05.2012
  • Івано-Франківська область Рогатин 12.06.2014
  • Івано-Франківська область Калуш 22.12.2016
  • Вінницька область Хмільник 24.12.2007
  • Вінницька область Жмеринка 12.06.2008
  • Вінницька область Вінниця 26.03.2010
  • Вінницька область Козятин 29.03.2013
  • Вінницька область Тульчин 10.07.2015
  • Вінницька область Шпиків 25.01.2018
  • Вінницька область Бар 28.02.2018
  • Вінницька область Гнівань 10.06.2016
  • Донецька область Бахмут 28.02.2008
  • Донецька область Краматорськ 29.07.2015
  • Донецька область Волноваха 03.06.2016
  • Донецька область Вугледар 28.07.2016
  • Донецька область Новогродівка 17.03.2017
  • Волинська область Луцьк 26.03.2008
  • Волинська область Ковель 22.05.2008
  • Волинська область Нововолинськ 26.08.2010
  • Миколаївська область Вознесенськ 02.06.2008
  • Миколаївська область Первомайськ 03.07.2008
  • Миколаївська область Южноукраїнськ 31.01.2011
  • Миколаївська область Баштанка 29.01.2016
  • Миколаївська область Миколаїв 17.09.2021
  • Херсонська область Херсон 21.08.2008
  • Херсонська область Гола Пристань 23.12.2014
  • Херсонська область Олешки 17.12.2017
  • Полтавська область Гадяч 19.05.2016
  • Полтавська область Миргород 16.03.2010
  • Полтавська область Карлівка 04.08.2016
  • Полтавська область Лубни 17.06.2016
  • Полтавська область Кременчук 11.05.2017
  • Черкаська область Черкаси 19.05.2011
  • Черкаська область Канів 18.08.2016
  • Рівненська область Рівне 26.07.2012
  • Рівненська область Вараш 25.09.2014
  • Рівненська область Дубно 06.07.2016
  • Рівненська область Володимирець 05.09.2017
  • Рівненська область Сарни 19.04.2019
  • Закарпатська область Тячів 13.03.2014
  • Чернівецька область Глибока 27.01.2016
  • Чернівецька область Хотин 13.09.2016
  • Чернівецька область Вижниця 15.06.2016
  • Чернівецька область Недобоївці 27.10.2016
  • Чернігівська область Мена 12.05.2015
  • Чернігівська область Сосниця 14.07.2016
  • Чернігівська область Ніжин 03.05.2017
  • Харківська область Чугуїв 25.03.2016
  • Харківська область Мерефа 28.10.2011
  • Одеська область Ізмаїл 28.04.2016
Всі міста члени
Головна Угода мерів Питання - відповіді

Угода мерів
 
Угода мерів щодо клімату
 
Процедура приєднання
 
Перевищення терміну - статус підписантів призупинено
 
Створення відповідних адміністративних структур
 
Базовий кадастр викидів (БКВ)
 
Оцінка ризику та уразливості (ОРУ)
 
Інструмент довідкових даних
 
План дій зі сталого енергетичного розвитку та клімату ПДСЕР(К)
 
Шаблон ПДСЕР / ПДСЕРК
 
Звіт про реалізацію
Читати більше

УГОДА МЕРІВ
 
Що таке Угода Мерів?

Угода Мерів – це перша і найбільш амбітна ініціатива Європейського Союзу, яка впроваджується Європейською Комісією та спрямована безпосередньо на те, щоб органи місцевої влади та їх громадяни почали відігравати провідну роль у боротьбі з глобальними змінами клімату. За період з 2008 року Угода Мерів переросла в активний рух органів місцевої влади, готових до розширення своїх прагнень у сфері сталої енергетики та зміни клімату. Приєднуючись до Угоди Мерів, місцевий орган влади добровільно бере на себе зобов'язання щодо скорочення викидів парникових газів та покращення стійкості до змін клімату шляхом впровадження Плану дій зі сталого енергетичного розвитку (і клімату).


Які зобов'язання повинні виконувати Підписанти Угоди?

Зобов'язання Підписантів Угоди мерів пов'язані зі стратегією впровадження політики щодо клімату та енергії Європейського Союзу. Сюди входить пакет Європейського Союзу щодо клімату та енергії до 2020 року для Підписантів, які приєдналися в період між 2008 і 2015 роками, стратегія впровадження політики щодо клімату та енергії Європейського Союзу до 2030 року, а також Стратегія ЄС з адаптації до змін клімату для Підписантів, які приєдналися після 2015 року. 
Підписантів, що працюють в рамках стратегії до 2020 року (Угода Мерів 2020) і / або її адаптованої версії («Мери адаптуються»), заохочують відновлювати і розширювати свої зобов'язання в порівнянні з їх нинішніми діями, спрямованими на пом'якшення. Пропонується відновити свої зобов'язання до 2030 року (Угода Мерів щодо клімату та енергії) шляхом прийняття нового рішення міською радою та підписанням форми приєднання до 2030 року.

Угода Мерів

Підписанти, що приєдналися до Угоди Мерів у період між 2008 і 2015 роками, взяли на себе добровільне зобов'язання перевищити цілі ЄС до 2020 року щодо зниження викидів CO2 на 20%.

«Мери адаптуються»

Органи місцевої влади, що підписали «Мери адаптуються - Угода Мерів з адаптації» в період між 2014 і 2016 роками, взяли на себе політичні зобов'язання діяти з метою адаптації до змін клімату.


Угода Мерів щодо клімату та енергії

Починаючи з жовтня 2015 року, органи місцевої влади зобов'язалися скоротити викиди CO2 (і, можливо, інших парникових газів) як мінімум на 40%, підвищити стійкість до впливу змін клімату та забезпечити надійний доступ до сталої та фінансово доступної енергії до 2030 року.
Для країн Східного партнерства мета скорочення викидів СО2 визначена як мінімум - 30%.


Чому приєднання до Угоди Мерів не передбачає фінансових зобов'язань?

Відправною точкою початку функціонування Угоди Мерів став заклик європейських міст, схвалений і підтриманий Європейською Комісією. З огляду на те, що ця ініціатива дотримується принципу розвитку «знизу – вгору», а також є добровільним зобов'язанням, спрямованим на задоволення амбітних цілей, поставлених самими муніципалітетами, приєднання до Угоди Мерів є абсолютно безкоштовним, як і виконання планових завдань, а також надання необхідних звітів у відповідності до методології Угоди.


Що Підписанти Угоди отримають натомість?

Європейська Комісія взяла на себе зобов'язання щодо підтримки органів місцевої влади, які беруть участь в Угоді Мерів, та висвітленні їх діяльності в рамках Угоди. 
Спочатку Європейська Комісія створила і профінансувала Офіс Угоди Мерів (СоМ), який за сприяння Служби підтримки надає допомогу Підписантам з усіх питань, що стосуються їх участі в Угоді, і просуває місцеві заходи за допомогою засобів масової інформації. Офіс СоМ також координує роботу з третіми особами і веде переговори про підтримку діяльності Підписантів з потенційними партнерами та донорами.
Об'єднаний Дослідницький Центр Європейської Комісії працює в тісному співробітництві з оСоМ для того, щоб надавати ясні технічні інструкції і шаблони, метою яких є сприяння виконанню зобов'язань Угоди Мерів, а також забезпечення моніторингу реалізації заходів отриманих результатів.
Європейська Комісія взяла зобов'язання щодо створення певних механізмів фінансування та політичної підтримки діяльності європейських міст, які приєдналися до Угоди. Оскільки наразі процес Угоди Мерів зачіпає також міста країн Східного партнерства, то при створенні механізмів підтримки враховуються також потреби цих регіонів.
Виходячи з досліджень, існує безліч причин для приєднання чинних Підписантів Угоди до цього руху, серед яких:

- Публічно заявити про своє амбітне зобов'язання щодо скорочення CO2.
- ​Створити або посилити динаміку скорочення CO2 на своїй території.
- Отримати мотивацію від інших першопроходьців у цій сфері та на підставі їх прикладів.
- Поділитися досвідом, напрацьованим на їх території, з іншими.
- Зробити свою територію відомою в якості кращого прикладу для інших.
- Публічно заявити про досягнення спільноті Угоди і поза її межами, скориставшись веб-сторінкою Угоди.
- Поліпшити якість життя своїх жителів.
- Отримати користь від розширеної технічної підтримки.
- Посилити співпрацю з жителями та місцевими зацікавленими сторонами на своїй території шляхом розробки та моніторингу впровадження своїх  Планів дій.


Які зобов'язання у Підписантів Угоди Мерів?

Угода Мерів щодо клімату та енергії 

Щоб виконати свої зобов'язання, органи місцевої влади зобов'язуються:
- Підготувати та подати Базовий кадастр викидів (БКВ), в якому будуть вказані викиди CO2 на території Підписанта в кількісному вираженні.
- Підготувати і представити оцінку ризику і вразливості (ОРВ), що вимірює рівень ризику шляхом аналізу потенційних кліматичних загроз, а також оцінює вразливі місця на території Підписанта.
- Надати План дій зі сталого енергетичного розвитку і клімату (ПДСЕРК), який повинен бути розроблений у зазначений період (один рік – для ПДСЕР і два роки – для ПДСЕРК і затверджений міською радою після прийняття офіційного рішення про приєднання до ініціативи Угоди Мерів. У Плані дій будуть вказані кроки і політика, що підлягають впровадженню з метою досягнення цілей.
- ​Надавати на періодичній підставі – кожні два роки після подання Плану дій – моніторингові звіти з оцінкою успішності реалізації Плану дій.

Угода Мерів і «Мери адаптуються» (зобов'язання до 2016 року)

Для Підписантів ініціативи «Угода Мерів» та/або «Мери адаптуються» зобов'язання і відповідні звітні вимоги залишаються такими, як вони визначені в початковому тексті угоди про зобов'язання (підписаному у момент приєднання):
- Підписанти Угоди Мерів зобов'язуються надати План дій зі сталого енергетичного розвитку (ПДСЕР) протягом одного року з моменту офіційного підписання, а далі кожні два роки надавати моніторинговий звіт. 
- Підписанти «Мери адаптуються» зобов'язуються розробити місцеву стратегію адаптації та/або включення кроків, спрямованих на адаптацію, у відповідні плани протягом двох років з моменту підписання МА, а далі кожні два роки надавати моніторинговий звіт.
- Підписанти дають згоду на призупинення свого членства в цій ініціативі у випадку, якщо вони не нададуть вищевказані документи (ПДСЕР/ПДСЕРК та моніторингові звіти) у встановлені терміни.
Як тільки Підписанти нададуть відповідні документи, вони стануть членами Угоди Мерів. 

Читати більше

УГОДА МЕРІВ ЩОДО КЛІМАТУ 

Що нового в Угоді Мерів щодо клімату та енергії?

Бачення, прагнення, обсяг робіт

Ініціатива «Угода Мерів щодо клімату та енергії» була запущена 15 жовтня 2015 року у вигляді церемонії об’єднання ініціатив «Угода Мерів» та «Mayors Adapt» («Мери адаптуються»), під час якої було затверджено довгострокове бачення і нові зобов'язання до 2030 року.
Ця ініціатива визначає оновлене(і) зобов'язання і загальне довгострокове бачення, спрямоване на вирішення взаємопов'язаних питань: пом'якшення наслідків зміни клімату, адаптації та сталої енергетики.
Нове бачення складається з трьох частин і включає:
1. Прискорення декарбонізації наших територій, таким чином, сприяє утриманню глобального потепління в середньому на рівні нижче 2°C.
2. Нарощування потенціалу адаптації до неминучого впливу зміни клімату, таким чином, сприяє стійкості наших територій.
3. Підвищення енергоефективності та використання відновлюваних джерел енергії на наших територіях таким чином, щоб забезпечувався загальний доступ до безпечних, сталих і фінансово доступних видів енергії.
Ця ініціатива також пропонує новий «глобальний поділ», заохочує Підписантів ділитися своїм баченням, результатами, досвідом і ноу-хау з місцевими та регіональними властями в межах і поза межами ЄС, у форматі децентралізованого співробітництва і партнерства міст-побратимів.

Зобов'язання

До 2030 року Підписанти зобов'язуються скоротити рівень викидів вуглецю по всій своїй території принаймні на 30% і посилити свою стійкість до впливу зміни клімату, а також активізувати свої зусилля, спрямовані на забезпечення загального доступу до безпечної, сталої та фінансово доступної енергетики.
Щоб перевести зобов'язання в дії, кожен Підписант зобов'язується надати План дій зі сталого енергетичного розвитку і клімату (ПДСЕРК) протягом двох років після прийняття рішення місцевою радою та офіційного підписання, включаючи активізацію міркувань з адаптації у вигляді відповідної політики, стратегій і планів.


Мій місцевий орган влади вже є підписантом Угоди Мерів – Як нам підписатися під зобов'язаннями нової Угоди?

Як чинний Підписант, ви можете у будь-який час підписатися під зобов'язаннями нової Угоди шляхом їх прийняття вашою муніципальною радою та подання належним чином підписаної форми для приєднання, яку можна знайти тут. 

Якщо ви підписані на Угоду Мерів, але поки що лише почали підготовку свого Плану дій зі сталого енергетичного розвитку:
- 
ви можете замість цього спрямувати свої зусилля на підготовку Плану дій зі сталого енергетичного розвитку і клімату, який зосереджується на часових рамках 2030 року, а також стійкості до впливу зміни клімату. При подачі ПДСЕРК вас попросять надати свою нову форму приєднання.

Якщо ви підписані на Угоду Мерів і подали План дій зі сталого енергетичного розвитку:
- 
ви повинні зосередитися на виконанні зобов'язань 2020 року, прийнятих вашою міською радою, а також на оцінці прогресу на шляху до їх виконання. Якщо ви хочете подати План дій зі сталого енергетичного розвитку і клімату до 2020 року, вам слід спочатку відзвітувати щодо свого ПДСЕР 2020 шляхом надання звіту про моніторинг за зразком.

Кожен чинний Підписант сам приймає рішення в залежності від своїх циклів планування, коли він хоче підписатися під новими зобов'язаннями і, таким чином, підготувати і подати ПДСЕРК.
Просимо звернути увагу на те, що місцеві органи влади, які вже підписалися під зобов'язаннями до 2020 року і зараз хочуть розширити свої зобов'язання, повинні надіслати свою форму для приєднання до нової Угоди Мерів щодо клімату та енергії безпосередньо за адресою: info-east@eumayors.eu. Технічно неможливо двічі зареєструватися як Підписант.

Читати більше

ПРОЦЕДУРА ПРИЄДНАННЯ ДО УГОДИ 

Хто може приєднатися?

Будь-які муніципалітети і органи місцевої влади країн Східного партнерства, від невеликих міст до великих мегаполісів, можуть стати Підписантами Угоди.
 
Оскільки ініціатива вимагає розробки та впровадження Плану дій зі  сталого енергетичного розвитку і клімату (ПДСЕРК), то місцеві органи влади, які планують приєднатися до Угоди, повинні володіти відповідними знаннями у різних сферах (наприклад, таких як транспорт, енергоспоживання в будівлях, планування землекористування тощо), які потрібні для підготовки ПДСЕРК.
 
Якщо зацікавлений муніципалітет не володіє такими знаннями і ресурсами, тоді він повинен отримати підтримку організацій, які мають відповідну компетенцію, ресурси і можливості.

Як приєднатися?

Муніципалітет, який бажає приєднатися до Угоди Мерів, має подати таку ініціативу на обговорення своїй міській раді (або відповідному органу влади). Як тільки рішення про підписання буде офіційно прийнято, місцевий орган влади повинен заповнити онлайн-формуляр і завантажити формуляр приєднання державною мовою, підписаний мером. Дата прийняття рішення ради - це дата, яка і є датою приєднання міста і має бути вказана і в формулярі приєднання, і в онлайн-формі міста. Місцеві органи влади, у яких буде належним чином заповнений формуляр і онлайн-форма, будуть офіційно зареєстровані і включені до списку Підписантів на сайті Угоди Мерів.
 
Примітка: Угода Мерів - це добровільна ініціатива. Таким чином, приєднання міста до цієї ініціативи є безкоштовним.

Як приєднатися групі муніципалітетів до Угоди?

Невеликі сусідні муніципалітети можуть отримати вигоду з підготовки спільного Плану дій зі сталого енергетичного розвитку і клімату. Для того, щоб кілька муніципалітетів змогли приєднатися в якості одного Підписанта, кожен муніципалітет повинен буде зареєструватися зі спеціально передбаченими для цього формами приєднання для подачі спільних ПДСЕРК. 

Таким чином, муніципалітетам пропонуються два варіанти співпраці:
 
Варіант 1 – індивідуальні зобов'язання: кожне місто-підписант в групі індивідуально зобов'язується скоротити викиди СО2 не менше, ніж на 20% до 2020 року та/або на 30% до 2030 року, і, отже, повинно заповнити свій власний шаблон. План дій може включати як спільні дії, так і індивідуальні.
 
Варіант 2 – загальні зобов'язання: група Підписантів спільно зобов'язується скоротити викиди СО2 на не менше, ніж 20%, до 2020 року та / або на 30% до 2030 року. У цьому випадку групою Підписантів повинен бути заповнений тільки один спільний шаблон, який потім відображається у груповому профілі міст на веб-сайті.

Коли приєднатися?
 
Місцеві органи влади можуть приєднатися до Угоди в будь-який час, у нас не існує строків для приєднання! Церемонія Угоди Мерів проводиться один раз на рік і надає вам можливість здійснити публічне підписання і бути впізнаваним серед інших міст.
 
Примітка: дата приєднання – це дата прийняття рішення міською радою (або еквівалентним органом, відповідальним за прийняття рішень).

Хто повинен підписувати Формуляр Приєднання?
 
Міська рада приймає офіційне рішення про приєднання до Угоди Мерів і уповноважує мера міста чи його представника підписати Формуляр Приєднання.

Як представляти Формуляр Приєднання?

Місто інформує Європейську Комісію про своє рішення приєднатися до Угоди, відправляючи повідомлення на електронну адресу Офісу Угоди Мерів. Після цього, Міська Рада отримає по електронній пошті підтвердження про отримання Формуляра і реєстрації, а також інформацію про подальші кроки.
 
Примітка: Ви можете знайти зразок Формуляра Приєднання в бібліотеці сайту http://www.com-east.eu/.

Як перевірити статус підписанта?
 
Ви можете ознайомитися зі списком міст – підписантів Угоди тут.
 
Оскільки ініціатива вимагає розробки та впровадження Плану дій зі  сталого енергетичного розвитку і клімату (ПДСЕРК), то місцеві органи влади, які планують приєднатися до Угоди, повинні володіти відповідними знаннями у різних сферах (наприклад, таких як транспорт, енергоспоживання в будівлях, планування землекористування тощо), які потрібні для підготовки ПДСЕРК.
 
Якщо зацікавлений муніципалітет не володіє такими знаннями і ресурсами, тоді він повинен отримати підтримку організацій, які мають відповідну компетенцію, ресурси і можливості.

Як приєднатися?

Муніципалітет, який бажає приєднатися до Угоди Мерів, має подати таку ініціативу на обговорення своїй міській раді (або відповідному органу влади). Як тільки рішення про підписання буде офіційно прийнято, місцевий орган влади повинен заповнити онлайн-формуляр і завантажити формуляр приєднання державною мовою, підписаний мером. Дата прийняття рішення ради - це дата, яка і є датою приєднання міста і має бути вказана і в формулярі приєднання, і в онлайн-формі міста. Місцеві органи влади, у яких буде належним чином заповнений формуляр і онлайн-форма, будуть офіційно зареєстровані і включені до списку Підписантів на сайті Угоди Мерів.
 
Примітка: Угода Мерів - це добровільна ініціатива. Таким чином, приєднання міста до цієї ініціативи є безкоштовним.

Як приєднатися групі муніципалітетів до Угоди?

Невеликі сусідні муніципалітети можуть отримати вигоду з підготовки спільного Плану дій зі сталого енергетичного розвитку і клімату. Для того, щоб кілька муніципалітетів змогли приєднатися в якості одного Підписанта, кожен муніципалітет повинен буде зареєструватися зі спеціально передбаченими для цього формами приєднання для подачі спільних ПДСЕРК. 

Таким чином, муніципалітетам пропонуються два варіанти співпраці:
 
Варіант 1 – індивідуальні зобов'язання: кожне місто-підписант в групі індивідуально зобов'язується скоротити викиди СО2 не менше, ніж на 20% до 2020 року та/або на 30% до 2030 року, і, отже, повинно заповнити свій власний шаблон. План дій може включати як спільні дії, так і індивідуальні.
 
Варіант 2 – загальні зобов'язання: група Підписантів спільно зобов'язується скоротити викиди СО2 на не менше, ніж 20%, до 2020 року та / або на 30% до 2030 року. У цьому випадку групою Підписантів повинен бути заповнений тільки один спільний шаблон, який потім відображається у груповому профілі міст на веб-сайті.

Коли приєднатися?
 
Місцеві органи влади можуть приєднатися до Угоди в будь-який час, у нас не існує строків для приєднання! Церемонія Угоди Мерів проводиться один раз на рік і надає вам можливість здійснити публічне підписання і бути впізнаваним серед інших міст.
 
Примітка: дата приєднання – це дата прийняття рішення міською радою (або еквівалентним органом, відповідальним за прийняття рішень).

Хто повинен підписувати Формуляр Приєднання?
 
Міська рада приймає офіційне рішення про приєднання до Угоди Мерів і уповноважує мера міста чи його представника підписати Формуляр Приєднання.


Як представляти Формуляр Приєднання?

Місто інформує Європейську Комісію про своє рішення приєднатися до Угоди, відправляючи повідомлення на електронну адресу Офісу Угоди Мерів. Після цього, Міська Рада отримає по електронній пошті підтвердження про отримання Формуляра і реєстрації, а також інформацію про подальші кроки.
 
Примітка: Ви можете знайти зразок Формуляра Приєднання в бібліотеці сайту http://www.com-east.eu/.

Як перевірити статус підписанта?
 
Ви можете ознайомитися зі списком міст – підписантів Угоди тут.
 
Читати більше

ПЕРЕВИЩЕННЯ ТЕРМІНУ - СТАТУС ПІДПИСАНТІВ ПРИЗУПИНЕНО 

Коли припиняють статус підписантів?

Як зазначалося в документах, де прописані зобов'язання, всі Підписанти приймають призупинення членства у цій ініціативі в разі, якщо вони не надали вищевказані документи (ПДСЕР/ПДСЕРК та моніторингові звіти) у встановлені терміни. Це частина зобов'язань за Угодою, яку взяли на себе всі Підписанти, коли підписували Угоду Мерів. Коли статус Підписанта призупиняється, його профіль на публічній веб-сторінці перетворюється на сірий колір, і він більше не буде з'являтися при пошуку Підписантів.

Чи може Підписант повернутися назад після призупинення?
 
Підписант, що перевищив термін подання звітності і був призупинений, буде продовжувати мати доступ до свого профілю Підписанта в «Моїй Угоді» і може завжди повернутися. Як тільки Підписант надасть відсутній звіт, він автоматично знову з'явиться в якості чинного Підписанта на публічній веб-сторінці і в пошуковику чинних підписантів. На публічній веб-сторінці затримка не фіксується, тому вона не матиме наслідків для подальшої діяльності в рамках Угоди Мерів.
Читати більше

СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНИХ АДМІНІСТРАТИВНИХ СТРУКТУР 
 
Чому необхідно створювати адміністративні структури?
 
Ключем до успіху всього процесу, починаючи з підготовки ПДСЕР/ПДСЕРК і закінчуючи результатами його впровадження, є встановлення тісного співробітництва між різними місцевими адміністративними структурами (наприклад, відділами та управліннями мерії), а також прийняття до уваги ПДСЕР/ПДСЕРК в ході обговорення і затвердження відповідних адміністративних рішень.
 
Муніципалітети не повинні розглядати ПДСЕР/ПДСЕРК як автономний документ. Навпаки, він має бути взаємопов'язаний з енергетичною політикою Підписанта і інтегруватися в повсякденні функції різних департаментів місцевої адміністрації.
 
ПДСЕР/ПДСЕРК повинен вказувати, які робочі групи або адміністративні структури вже існують на місцях або будуть організовані для підготовки Базового кадастру викидів (БКВ), Оцінки ризиків та вразливості (ОРВ), планування та впровадження дій щодо ПДСЕР/ПДСЕРК і моніторингу результатів. Особливу увагу слід приділити структурі управління, якою керує менеджер, що має досвід у сфері енергетики, а також виділенню відповідних людських ресурсів, необхідних для здійснення заходів, передбачених у ПДСЕР/ПДСЕРК. Наявність в структурі (штаті) муніципалітету енергетичного менеджера може зіграти принципову роль в процесі ефективної реалізації ПДСЕР/ПДСЕРК міста. 
 
(Дивіться також Главу 2 «Керівництва з розробки ПДСЕР у містах Східного партнерства і Центральної Азії», підготовленого Об'єднаним дослідницьким центром у 2012 році).
Читати більше

БАЗОВИЙ КАДАСТР ВИКИДІВ (БКВ)
 
Що таке Базовий кадастр викидів (БКВ)?
 
ПДСЕР/ПДСЕРК повинен розроблятися на основі достовірної інформації щодо енергоспоживання та викидів парникових газів на території місцевих органів самоврядування. З цієї причини на початковому етапі слід здійснити повноцінну оцінку існуючої (базової) ситуації і структур. Ця оцінка починається з визначення рівня енергоспоживання у відповідних секторах міського господарства та з розробки Базового кадастру викидів (БКВ), що визначає обсяг викидів двоокису вуглецю (CO2), пов'язаних з енергоспоживанням у базовому році.
 
БКВ і наступні інвентаризації викидів CO2 (якщо вони доступні) є основним інструментом, який дозволить місцевому органу влади визначити пріоритетність дій та ефективність реалізованих ними заходів, спрямованих на зниження викидів парникових газів.
 
Розробка БКВ є обов'язковим етапом підготовки ПДСЕР / ПДСЕРК і ключовим аспектом виконання зобов'язань в рамках Угоди. Кадастр повинен бути включений до повного варіанту ПДСЕР/ПДСЕРК, офіційно затвердженого місцевим органом влади.
 
Основні характеристики БКВ наведені нижче:
 
- БКВ повинен відображати місцеву ситуацію, тобто ґрунтуватися на місцевих даних про споживання/виробництво електроенергії та іншої інформації, необхідної для підготовки кадастру. Оцінки та розрахунки, засновані на національних або регіональних середніх величинах, не будуть відображати реальну ситуацію на місці (в місті), оскільки в більшості випадків вони є характерними для специфічного стану території. Кадастр, розрахований на базі таких даних, не буде важливою точкою відліку для оцінки ефективності зусиль, що вживаються місцевими органами влади для досягнення своїх цілей у сфері зниження викидів СО2.
- Методологічні підходи і джерела даних, що застосовуються у розрахунках, повинні бути незмінними протягом декількох років. Це означає, що методологія, яка використовується для розробки БКВ, повинна використовуватися також і для наступних інвентаризацій, які проводяться періодично з метою моніторингу поступу в справі зниження викидів (Моніторинг кадастру викидів).
- БКВ повинен включати в себе щонайменше ті сектори, в яких місцевий орган влади планує вчиняти дії, спрямовані на досягнення своїх цілей зі скорочення викидів, тобто ті сектори, які представляють собою важливі джерела викидів СО2 (докладний опис секторів, що входять до БКВ, представлено у другій частині Посібника з підготовки ПДСЕР, див. нижче).
- БКВ повинен містити достовірну інформацію або, принаймні, бути здоровим баченням реальності (тобто, по можливості, максимально об'єктивно відображати існуючу ситуацію).
- Процес збору вихідних даних, джерела даних та методологія розрахунку БКВ повинні бути відповідним чином задокументовані (це можна зробити в рамках ПДСЕР/ПДСЕРК або, принаймні, зберегти необхідні відомості в документації місцевого органу влади).
- Підписантам з країн Східного партнерства настійно рекомендується включати як до БКВ, так і до наступних інвентаризацій, моніторинг витрат на енергію.
 
Більш детальну інформацію щодо підготовки БКВ можна отримати з Керівництва з підготовки ПДСЕР у містах країн Східного Партнерства та Центральної Азії, Частина I (Глава 2) і Частина II – Базовий кадастр викидів, підготовленого Об'єднаним дослідницьким центром у 2014 році.

 
Чи можливо використовувати вже існуючі інструменти для розрахунку викидів СО2?
 
Наразі існує ціла низка інструментів, що застосовуються для створення місцевих кадастрів викидів. Таким чином, Підписанти можуть самі вибирати відповідні методики та інструменти для проведення розрахунків. Однак, вони повинні бути впевнені в тому, що результати кадастрів, які вони готують, повинні відповідати основним принципам і вимогам, що пред'являються до БКВ і МКВ в Керівництві з підготовки ПДСЕР, Частина II.

Як визначити базовий рік розрахунку викидів СО2?
 
Базовий рік - це той вихідний рік, по відношенню до якого має бути досягнуто скорочення викидів CO2 до кінця 2020 р. Таким чином, обсяг скорочення викидів у 2020 році оцінюється в порівнюванні з показниками викидів в базовому році.
 
На відміну від рекомендацій, указаних у Керівництві з підготовки ПДСЕР для європейських країн (для яких базовим роком є переважно 1990 рік), Підписантам з країн Східного партнерства в якості базового року рекомендується вибирати самий пізній рік (не раніше 2000 року), який є найбільш показовим в плані відображення поточної економічної ситуації і для якого можна зібрати надійні статистичні дані.
 
Головною причиною цього є те, що місцеві органи влади в країнах Східного партнерства часто зустрічаються з труднощами при пошуку надійних статистичних даних для складання Базового кадастру викидів 1990 року.
 
Додатковою причиною для того, щоб не приймати базовий рік, який застосовується для європейських країн в якості еталонного, є той факт, що міста, які бажають включити до своїх ПДСЕР/ПДСЕРК промисловий сектор, не можуть цього зробити, так як більшість пострадянських країн пережила значну економічну кризу в 90-ті роки, в результаті чого рівень їх індустріалізації в ті часи не може відповідати сучасному рівню.
 
Деякі місцеві органи влади, які звертають увагу, окрім інших факторів, на близькість настання 2020 року і, як наслідок цього, брак часу для повноцінної реалізації заходів щодо зниження викидів CO2, можуть ставити для себе завдання щодо скорочення викидів на більш тривалий термін (наприклад, до 2030 року). У цьому випадку для того, щоб забезпечити порівнянність з іншими Підписантами, вони повинні поставити собі проміжні цілі на 2020 рік.

Що входить до сфери Базового кадастру викидів?
 
Базовий кадастр викидів повинен, по суті, базуватися на даних кінцевого енергоспоживання, тобто на тому, що споживають кінцеві користувачі (включаючи електроенергію, тепло/холод і паливо) на території місцевого органу влади.
 
До Кадастру також можна включати місцеве виробництво енергії, якщо до Плану зі сталого енергетичного розвитку і клімату включені дії, пов'язані з ним (наприклад, фотовольтаїка, вітрова енергія, централізоване опалення або ж комбіноване виробництво електроенергії і тепла). У посібнику з підготовки ПДСЕР (англійською, німецькою, французькою, італійською та іспанською мовами) надано більш детальну інформацію за цим варіантом. Зверніть увагу на те, що Керівництво з підготовки ПДСЕР спрямоване виключно на пом'якшення наслідків, однак воно може використовуватися в якості оновленого посібника з розробки Базового кадастру викидів і для ПДСЕРК.

Який підхід може бути обраний при підготовці Базового кадастру викидів?
 
При підготовці Базового кадастру викидів на місцевому рівні можуть бути застосовані два різні наступні методи:
 
- Територіальний (стандартний) метод або метод МГЕЗК, що враховує всі викиди СО2, які мають місце у зв'язку з кінцевим енергоспоживанням на території міста.
- Метод Оцінки життєвого циклу (ОЖЦ), що враховує загальний життєвий цикл енергоносія. Цей підхід бере до уваги не тільки викиди, що відбувається безпосередньо в результаті повного спалювання (використання), але також всі викиди, які мають місце в ланцюжку постачання енергії. Таким чином, цей метод враховує як викиди, що мають місце тільки на території міста (наприклад, спалення палива), так і викиди, що відбуваються поза межами його території, наприклад, викиди від транспортування і переробки (наприклад, очищення) палива, викиди при перетворенні енергії тощо.

Які сектори повинні бути включені до Базового кадастру викидів?
 
Зобов'язання в рамках Угоди Мерів стосуються всієї географічної території муніципалітету. Отже, Базовий кадастр повинен враховувати енергоспоживання у всіх секторах / сферах діяльності.
 
Ключові сектори Угоди Мерів такі:
 
- Муніципальні будівлі і споруди.
- Третинні будівлі (сфера послуг).
- Житлові будинки.
- Транспорт.

Коли виконувати Моніторинг кадастру викидів (МКВ)?
 
З метою забезпечення ефективного контролю за енергоспоживанням та оцінки впливу заходів щодо зниження викидів CO2, які вживаються містом (а також, у разі необхідності, з метою адаптації або перегляду Плану дій) рекомендується, щоб Підписанти Угоди здійснювали Моніторинг кадастру викидів (МКВ) на регулярній основі. Мінімальні вимоги в контексті Угоди передбачають здійснення моніторингу, принаймні, кожні 4 роки.
 
Однак, ми рекомендуємо Вам проводити моніторинг кадастру щорічно, що дасть можливість отримати краще уявлення про динаміку зміни ситуації. Таким чином, результати наступних кадастрів (моніторингів) можуть порівнюватися з показниками Базового кадастру викидів, що дасть можливість контролювати поступ у реалізації заходів, прийнятих містом у сфері скорочення викидів.
Читати більше
Читати більше

ІНСТРУМЕНТ ДОВІДКОВИХ ДАНИХ

Що таке Інструмент довідкових даних?
Інструмент довідкових даних (ІДД) був розроблений Офісом Угоди Мерів-Схід для надання місцевим органам самоврядування довідкових даних щодо кінцевого споживання енергії та викидів двоокису вуглецю (CO2), необхідних у процесі розробки Базового кадастру викидів (БКВ) і Моніторингу кадастру викидів (МКВ)*.
 
Інструмент містить базу даних за національними статистичними показниками енергоспоживання для окремих секторів та енергоносіїв для кожної з 11 країн Східного партнерства та Середньої Азії. Дані представлені для наступних секторів: житлові будинки, послуги (офіси, магазини, лікарні, обладнання / споруди), промисловість, сільське господарство і транспорт. Список енергоносіїв включає: електроенергію, тепло/холод, природний газ, скраплений газ, пічне паливо, дизель, бензин, лігніт/вугілля, інші види викопного палива і рослинне масло/біопаливо.
 
*) Слід зауважити, що інструмент розроблений з метою надання довідкових даних у тих випадках, коли відсутні достовірні місцеві дані щодо певних років та/або секторів. Це може бути особливо актуально для маленьких громад, де відсутня система збору місцевих даних.
 
Які сектори та енергоносії представлені в інструменті?
В інструменті довідкових даних представлені наступні сектори: житлові будівлі, послуги (офіси, магазини, лікарні, обладнання / споруди), промисловість, сільське господарство і транспорт, а також наступні енергоносії: електроенергія, тепло/холод, природний газ, скраплений газ, пічне паливо, дизель, бензин, лігніт/вугілля, інші види викопного палива і рослинне масло / біопаливо.
Читати більше
Читати більше
Читати більше

ЗВІТ ПРО РЕАЛІЗАЦІЮ

Що таке Звіт про реалізацію?

Моніторинг і оцінка результатів є важливим етапом для приведення у виконання основних результатів і постійного вдосконалення ПДСЕР (у разі, якщо буде необхідно прийняти корекційні заходи). Підписанти Угоди зобов'язуються регулярно подавати звіт про реалізацію для того, щоб зробити огляд досягнутих результатів з точки зору вжитих заходів і викидів СО2.


Як надати Звіт про реалізацію?

Підписантів Угоди просять використовувати онлайн-систему подачі на веб-сторінці в частині обмеженого доступу: «Моя Угода». 

Ця процедура включає наступні кроки:

  • Увійдіть у «Мою Угоду» за допомогою персональних ідентифікаторів – ви можете відновити пароль у будь-який момент в розділі «зареєструватися».
  • Заповніть «Шаблон для моніторингу» англійською мовою – Натисніть на «Мої успіхи» > «Почати» або «Заповнити шаблон для моніторингу» в блакитному меню вгорі домашньої сторінки. Виберіть, чи ви хочете здійснювати моніторинг шляхом використання Звітності про дії (за винятком Моніторингового кадастру викидів (МКВ)), або Повної звітності (включаючи, принаймні, один недавній МКВ). Просимо зазначити, що всі зелені клітини є обов'язковими для заповнення. Також пам'ятайте про те, що ви повинні надати принаймні три кроки в якості Зразка досконалості.
  • Завантажте свій документ Моніторингового звіту (факультативно) – Після заповнення шаблону для моніторингу, якщо ви хочете додати свій Моніторинговий звіт, натисніть «Завантажити моніторинговий документ» і завантажити його в форматі PDF. Якщо ви не хочете цього робити, натисніть «Перейти до подачі».
  • Підтвердіть подачу моніторингового звіту онлайн – натисніть на «подати» з тим, щоб ваш заповнений шаблон для моніторингу був офіційно прийнятий. У 2017 році буде введена попередня система перевірки шаблону, і вона дасть можливість відстежити помилки та невідповідності. Для цього вам необхідно буде натиснути на кнопку «Дивіться контрольний перелік повідомлень». Система буде працювати на базі паралельного онлайн-додатку, який був розроблений та яким керує ОДЦ.

Просимо звертатися до керівництва зі звітності, розміщеного в бібліотеці на нашій веб-сторінці, за покроковим керівництвом щодо процедури заповнення шаблону.


Що має включати в себе звіт про реалізацію і коли ви повинні його надати?

Є два варіанти моніторингу Підписантів Угоди:

Звіт про дії

Кожні два роки після надання Плану дій Підписанти Угоди мають здійснювати моніторинг своєї успішності у вигляді Звіту про дії, в тому числі:

  • Звіту про стан реалізації дій в якісному плані.
  • Оновленої інформації за оціночною шкалою адаптації, оцінки ризиків і загроз, а також обраного варіанту оновлення Таблиці кроків, спрямованих на адаптацію.

Повна звітність

Кожні чотири роки після надання Плану дій Підписанти Угоди мають подавати більш кількісний звіт – повну звітність, в тому числі:

  • Моніторинговий кадастр викидів і кількісні результати впроваджених кроків, наприклад: енергозбереження, виробництво енергії з відновлюваних джерел, скорочення викидів CO2.
  • Оновлену інформацію за оціночною шкалою адаптації, оцінку ризиків і уразливості, а також, як мінімум, три оновлення за 3 ключовими кроками, спрямованими на адаптацію.

Вимоги до надання звітності є мінімальними, при цьому і Звітність щодо дій, і повну звітність можна готувати з частотою, що здається Підписанту доцільною для того, щоб розуміти, наскільки він успішно рухається вперед на шляху до виконання своїх зобов'язань. Просимо звертатися до «Короткого довідника з питань моніторингу» і «Вимог Угоди Мерів щодо клімату та енергії до звітності», які можна знайти в бібліотеці веб-сторінки для отримання подальшої інформації.


Яким чином подати запит на відстрочку кінцевої дати надання шаблону для моніторингу?

Для того, щоб подати запит на відстрочку кінцевої дати надання шаблону для моніторингу, надайте короткий опис підстав для такого запиту за адресою: info@eumayors.eu. Ви отримаєте підтвердження, коли запит буде задоволений.

Якщо ви є індивідуальним Підписантом (тобто не належите до якогось офіційного Координатора Угоди):

Індивідуальним Підписантам можуть надати відстрочку на 9 місяців, якщо ситуація вийшла з-під контролю органу місцевої влади, якщо мають місце затримки у заповненні і наданні моніторингового звіту до офіційної дати подачі.

Якщо ви належите до офіційного Територіального Координатора Угоди

Якщо вас підтримує офіційний Координатор Угоди, то Координатор може попросити про відстрочку на 18 місяців для всіх Підписантів, яких він підтримує.

Читати більше
Зв’язатися з нами
office@enefcities.org.ua
+38 (032) 245 52 62
Вхід Реєстрація
© 2023 Усі права застережено
Створення сайту - веб студія SUFIX