АЕМУ на Всеукраїнському форумі міської мобільності
Виконавчий директор АЕМУ Святослав Павлюк виступив на відкритті Всеукраїнському форумі мобільності у Львові. Ми зібрали кілька цитат з його промови.
- Планування мобільності має великий виклик. Як переселити середній клас в громадський транспорт? Як громадському транспорту надати таку якість послуг, що люди захочуть нею скористатися? Звички людей - це інерція. Я зверну нашу увагу на те, що посусідству з'явився дуже важливий проект European Green Deal. Європейський Союз, який розпочинався як союз вугілля та сталі стає територією без вугілля і викидів. Цепередбачає цивілізаційну зміну, перехід на вуглецево нейтрального статусу до 2050 року.
- З минулого року ми є країною-кандидатом у члени ЄС і всі вимоги Зеленого курсу певною мірою поширюються і на нас. Наші плани на кліматичну нейтральність до 2060-го року, які ми будували в рамках Паризької угоди, тепер маю зміститися на 10 років і це величезний виклик для наших міст. Попри це, це стане стержнем будь-яких планів післявоєнної відбудови. Практично всі кошти, які будуть заходити - і які вже заходять - від Європейських банків розвитку, передбачають вимогу вміти порахувати викиди та досягнути їхнього скорочення.
- Якщо поглянути на парникові викиди загалом, то транспорт займає близько 25%. Ми в Асоціації “Енергоефективні міста України”, як структура Угоди мерів, аналізуємо Плани дій сталого енергетичного розвитку та клімату, які готують міста. І от кілька років тому ми помітили, що містам реально вдалося скороти кількість викидів від будівель (від 10 до 40%), але весь об'єм цієї економії повністю поглинається транспортом. Викиди від транспорту ростуть неймовірно швидко. Тому управління цією галуззю стає одним із наріжних каменів на рівні з роботою над енергоефективністю будівель. Транспорт стає дуже важливим компонентом функціонування міст в плануванні свого статусу енергетичної ефективності.
- Водночас, коли ми дивимося на затор машин і думаємо, що замінимо їх з бензинових на електричні, то нічого особливо не зміниться. Це не вирішує питання мобільності. Має відбутися перехід до спільних рішень та спільного планування - нової якості просторів. Нові системи мобільності повинні дбати про тих, хто має низькі доходи, забезпечувати економіку міста і бути модерними. За останні два роки мене особисто вразив досвід Праги, яка має таку мережу громадського транспорту, що фактично виключає потребу мати своє авто.
01.05.2023 12:00