Проект «Школа енергії 2.0»: наші діти знають це краще!
Після успішного втілення проекту «Школа Енергії», наприкінці 2016 року у 15 найактивніших школах Асоціація «Енергоефективні міста України» розпочала реалізацію другого етапу проекту - «Школа Енергії 2.0».
Стартував проект з підписання школами Енергетичних декларацій, в яких вони взяли на себе зобов’язання впровадити систему енергетичного менеджменту, інформувати про результати енергомоніторингу шкільну громаду, пропонувати заходи зі зменшення енергоспоживання та розповсюджувати інформацію серед персоналу школи, учнів, їх батьків та інших зацікавлених осіб.
В даний час школи проекту знаходяться в активній фазі реалізації проекту: здійснюють енергомоніторинг своїх будівель, готують аналітичні звіти та організовують основні інформаційні заходи проекту – Шкільні дні енергії, які саме в цей час проходять у кожній школі проекту. Зокрема, у містах Херсоні, Черкасах, Рівному, Краматорську, Конотопі, Коломиї та смт. Глибока – з 18 по 21 квітня, у Бердянську – з 21 по 23 квітня, у Вінниці та Сумах – з 20 по 27 квітня, у Львові, Запоріжжі і Кам’янці-Подільському – з 24 по 28 квітня та у Змієві – з 17 по 20 травня цього року.
Впродовж Шкільних днів енергії організовуються різноманітні заходи, презентації, виступи, інтерактивні ігри, екоквести, відкриті уроки, семінари, показові енергетичні аудити приміщень та безліч інших цікавинок за допомогою яких юні енергоменеджери поширюють інформацію про те, як управляти енергоспоживанням, економити ресурси і дбати про довкілля.
Під час цих заходів в Антонівській ЗОШ №21 (Херсон) з 18 по 21 квітня учні школи разом із вчителем презентували результати впровадження проекту в їхній школі та продемонстрували інструменти та підходи, завдяки яким вони отримали право називатися юними енергоаудиторами та енергоменеджерами.
Передували цьому 2 тренінги для вчителів під час яких вони опанували базові елементи енергетичного менеджменту, ознайомилися із завданнями та заходами проекту, налагодили співпрацю із енергоменеджерами свого міста і технічними експертами проекту, а також отримали знання як організувати та провести Шкільні дні енергії.
Енергетичні команди, що були сформовані вчителем та групою учнів у кожній школі, отримали спеціально розроблену технічними експертами проекту Методологію розбудови шкільного енергетичного менеджменту та доступ до програмного продукту і розпочали щоденний моніторинг показників енергоспоживання та внесення їх у програму.
Впродовж зимових місяців технічні експерти відвідали всі школи проекту. Під час зустрічей, юні енергоменеджери презентували результати своєї роботи, зокрема, розказали як вони виконують щоденний енергетичний моніторинг. Він полягає у зніманні показників засобів обліку та внесенні даних у програмний продукт для енергомоніторингу, вимірюванні внутрішньої температури і виконанні ревізії справності елементів внутрішніх інженерних систем школи (світильників, водорозбірної арматури, зливних бачків тощо). Діти з цікавістю опанували нову для них програму та проаналізували результати використання енергії в школі за таблицями, схемами та графіками.
У березні вийшов перший навчальний відеоролик проекту про поетапний процес створення системи енергетичного менеджменту на прикладі Конотопської спеціалізованої школи №2. У відеоролику проводиться огляд завдань методології та інструментів, які застосовуються в новому етапі проекту, знайомить із енергетичною декларацією, програмним забезпеченням для енергоменеджменту та розповідає про процес зняття даних з лічильників, акцентуючи на найбільш важливих моментах: час, періодичність збору даних і які дані моніторяться. Відео розраховане на широку аудиторію, зокрема, керівників шкіл, вчителів, учнів та міських енергоменджерів.
Активна фаза проекту буде завершена Енергетичним табором, який заплановано провести влітку у Славську в Карпатах, проте учні і надалі під наглядом вчителів проводитимуть енергомоніторинг, виконуватимуть первинний аналіз його результатів, братимуть участь у шкільних подіях та поширюватимуть досвід та навички, здобуті у проекті серед інших шкіл, органів місцевої влади, їхніх родин, друзів, а також серед широкого загалу.
Варто зазначити, що вчителі та члени енергокоманд активно популяризують проект у соціальних мережах, зокрема у відкритій групі Школа енергії-2 у фейсбуці та на шкільних веб-сторінках.
Довідково
Проект «Школа Енергії 2.0» реалізується Асоціацією «Енергоефективні міста України» за підтримки проекту "Створення енергетичних агентств в Україні", що впроваджується компанією «Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ) ГмбХ» за дорученням Федерального міністерства довкілля, охорони природи, будівництва та безпеки ядерних реакторів Німеччини.
Термін реалізації проекту: грудень 2016 року - грудень 2017 року.
Для участі у проекті було відібрано 15 шкіл з усієї України.
Метою проекту є покращення енергоефективності та енергозбереження в школах проекту шляхом запровадження енергомоніторингу та енергоменеджменту; підняття рівня обізнаності школярів, а також передача їм технічних знань щодо енергоспоживання і поширення набутого досвіду в місцевій громаді та в інших навчальних і освітньо-виховних закладах.
Детальніше про Шкільні Дні Енергії, інші заходи та очікувані результати другої фази проекту, а також досягнення реалізації першої - ви можете довідатися за посиланням http://enefcities.org.ua/diyalnist/shkola-energi/.