Школа енергії 2.0: підсумки Шкільних днів енергії
Впродовж квітня в українських школах, проходили Шкільні дні енергії, які є основним інформаційним заходом проекту «Школа Енергії 2.0». Проект «Школа Енергії 2.0» спрямований на те, аби поширити корисні знання про систему енергетичного менеджменту по всій Україні, тому його учасники прагнули залучити до ініціативи якомога більшу кількість інших шкіл. Вони на власному прикладі продемонстрували значний прогрес у питаннях енергоефективності і довели що це реально досягнути.
Допитливі школярі навчали своїх батьків, друзів та дітей з інших шкіл міста принципам енергозбереження і економного енергоспоживання, а також ділились результатами проекту.
Метою Шкільних днів енергії є презентація результатів щоденного енергомоніторингу в школах проекту, поширення інформації серед інших шкіл свого міста, підняття рівня обізнаності школярів, передача знань щодо енергоспоживання і поширення набутого досвіду в місцевій громаді, а також зміцнення мереж і співпраці між школами, громадськістю та міськими радами.
Під час заходів для гостей проводились презентації, семінари, інтерактивні та мотиваційні завдання, квести та інші освітньо-розважальні заходи. На Шкільних днів енергії побували представники Асоціації «Енергоефективні міста України», технічні експерти проекту, представники секторів екології, енергоменеджменту, енергетики, відділів освіти міських рад міст, в який реалізується проект, гості, вчителі та учні з інших навчальнийх закладів міст.
Подаємо Вам коротенькі підсумки Шкільних днів енергії у кожній школі.
Суми
27 квітня 2017 року в Сумській загальноосвітній школі № 5 відбувся фінальний захід Шкільних Днів Енергії.
На святковій лінійці були присутні гості, адміністрація, вчителі та всі учні навчального закладу. Відповідальний вчитель Вікторія Ломака підбила підсумки Шкільних Днів Енергії, під час яких проводилися різноманітні презентації, вікторини, конкурси, тренінги, ділові ігри та квести. Учні-переможці були нагороджені у конкурсі малюнків «Збережімо енергію», а юні енергоменеджери навчального закладу провели агітаційний виступ, нагадавши всім присутнім про важливість ощадливого ставлення до природніх ресурсів. Фінальним акордом заходу став футквест «Життя в стилі Еко», під час якого учні проявили свої знання в сортуванні сміття, енергозаощадженні, альтернативних видах енергії тощо.
Львів.
Майстер-класи, тренінги, екоквести та інтерактивні ігри – у такий спосіб у спеціалізованій школі «Надія» навчали львівських школярів керувати енергоспоживанням, економити ресурси і дбати про довкілля. Досвід та знання, отримані під час реалізації проекту, учні та вчителі цього навчального закладу презентували перед іншими школами міста.
Рівне.
Ранок 20 квітня розпочався з інформаційних хвилинок «Корисні поради енергозбереження у власному домі» у 4-х класах.
Проблему накопичення побутових відходів та можливість її вирішення було розглянуто учнями 10-Б класу на виховній годині .
Неординарне використання старих речей учні закладу побачили на виставці «Нове життя старих речей». Енергокоманда ще раз привернула увагу учнів до проблеми утилізації батарейок, тому в школі відбулось відкриття пункту збору батарейок «Батарейки, здавайтесь». Сонячний день сприяв творчим злетам молодших школярів, які майстерно намалювали «Екомістечко» на асфальті.
Підсумком першого дня стало проведення велоквесту «Велосипед - це круто». На шкільному подвір’ї в ігровій формі учні закладу доводили користь велотранспорту для організму людини і позитивний вплив на навколишнє середовище. Кожен учасник отримав буклет, мета якого-популяризація велопрогулянок.
Коломия.
Напередодні міжнародного Дня Землі у рамках Шкільних днів енергії енергокоманда Коломийського НВК №9 провела еко-квест, презентацію велогенератора та сонячного концентратора, майстер-клас із виготовлення виробів із вторсировини, святкову програму і кіно просто неба. Знання, отримані під час реалізації проекту, діти передавали батькам і друзям з усіх шкіл міста.
У еко-квесті “Земля – наш спільний дім” школярі з усіх шкіл міста виконували інтелектуальні, творчі та практичні завдання екологічного спрямування.
Те, як берегти природу, діти відображали й малюнками на асфальті. Брали участь навіть найменші – вихованці садочків. Журі дуже складно було визначитися з переможцями, тож перші й другі місця розподілили між усіма учасниками, третіх не було. Переможцями у цьому творчому конкурсі стали художники із ДНЗ №9 “Ромашка”, ДНЗ №11 “Сонечко”, ЗОШ №8 та №6. Срібними призерами стали учні із ЗОШ №2,4, НВК №9.
Шкільні дні енергії - це презентація результатів проекту в Коломиї. Сім заходів протягом дня можна було спостерігати у трьох локаціях: на площі перед музеєм писанкового розпису, у подвір’ї школи-ліцею та у сесійній залі міської ради.
Запоріжжя (школа «Джерело).
У запорізькій школі-інтернат «Джерело», в рамках організованих Шкільних днів енергії, 26 квітня пройшов екологічний квест, в якому взяли участь кілька десятків школярів з різних навчальних закладів Запоріжжя, об'єднані в різні команди. В рамках квесту учні відповідали на теоретичні питання, пов'язані з енергоефективністю, і виконували практичні завдання.
Учні школи-інтернату презентували результати проекту серед своїх однокласників і членів сім'ї, а також ділилися з однолітками з інших українських міст.
Запоріжжя (школа №20).
З 24 по 28 квітня у Запорізькій школі №20 проходили Шкільні дні енергії. Розпочався захід із флешмобу. Під час екологічного квесту, юні енергоменеджери змогли позмагатися між собою. Представник енергокоманди Андріюк Володомир розповів про малозатратні енергоощадні заходи, які він реалізовує вдома, інші представники енергокоманди прозвітували про аудит своїх домівок.
Краматорськ.
19-21 квітня під час Шкільних днів енергії в школі проходив еко-марафон уроків «Енергоефективність у кожній оселі». 20 квітня відбувся еко-фестиваль «Зелена школа», де учні 6-9 класів у формі пісень, танців, інсценізацій презентували своє бачення проблем екології, енергоспоживання та шляхів їх вирішення. А 21 квітня відбулась презентація проекту «Школа на шляху до енергоефективності», де енергокоманда продемонструвала учням, учителям школи та представникам громадськості міста звіт про свою роботу та проблеми, виявлені під час енергомоніторінгу шкільної будівлі.
Черкаси.
В Черкаській спеціалізованій школі №3 проходили Шкільні дні енергії. Виставка фотографій учнів початкової школи «Зміни старе на нове» заповнила коридори другого поверху школи, де учні школи в малюнках шукали альтернативні джерела енергії. В ці дні вчителі провели уроки, присв’ячені ощадливому використанню ресурсів та охороні довкілля. Учні 9-А класу провели для молодших школярів енергомодуль про ефективне використання різного типу ламп.
На другий день відбулася лінійка енергозагонів молодшої школи. Також діти мали можливість познайомитись з літературою по енергозбереженню. Учні восьмих класів презентували свої проекти "Дбайливий господар" у яких поділилися дослідженнями по економному використанню електроенергії вдома. Як підсумок, вони запропонували перелік корисних порад щодо економного використання електроенергії в побуті. Завершенням цього дня була презентація роботи шкільної енергокоманди на загальношкільному засіданні батьківських комітетів.
Заключний день завершився акцією "Подаруй дереву колечко" по збору макулатури та пластикових пляшок та сімейним святом для учнів 5-6 класів "Вчимося жити економно", на якому учні та батьки разом обговорювали питання ощадливого використання енергоресурсів.
Конотоп.
Під час Шкільних днів енергії проведено ряд заходів, спрямованих на поширення інформації про те, як контролювати енергоспоживання, економити ресурси та дбати про довкілля. На відкриття Протягом дня гості та учні школи мали можливість відвідати та взяти участь у таких заходах: інформаційний форум, виставка-продаж «Handmade», танцювальне шоу «Енергія землі – енергія серця», ділова гра «Eco-dreamtown», флешмоб «Мега-екопазл», майстер-класи «Ecothings», інформаційна акція «Політ енергії». Під час заходів в навчальному закладі було випущено в оббіг енергогривні, які учні отримували за правильні відповіді на питання екологічної тематики. За ці кошти учні мали можливість придбати вироби з виставки-продажу «Handmade». Отримані кошти спонсор заходу конвертував у гривні та придбав для школи 5 сучасних кранів з аераторами для води.
Другий день також пройшов цікаво та змістовно. Майстер-клас «Legоscience» для учнів 5-6 класів, на якому учні виготовляли моделі рухомих пристроїв, які можна використовувати на уроках фізики. Із великою відповідальністю члени енергокоманди «ГЕФІАС» поставились до підсумкового засідання, на якому обговорили результати моніторингу використання теплової енергії в будівлі школи.
На завершення члени енергокоманди здійснили енергоаудит будівлі НВК ЗОШ І ступеня. Школярі із захопленням вивчали роботу пірометра, електронного термометра, люксметра, електрометра та анемометра, заповнювали бланки та порівнювали отримані результати із встановленими нормами. Для них була проведена вікторина про правила економного використання енергоресурсів, тепла та води «Збережи ресурси – збережеш Землю».
Херсон.
У Антонівській "Зеленій школі" № 21 "Зеленій школі" всередині квітня стартували Шкільні дні енергії. Їх відкриття відбулося урочистою лінійкою, на якій кожен клас презентував свою команду, назву і девіз за яким працює команда. Учні школи зарядилися енергією танцю та кожна команда отримала від команди енергоменеджерів магнітні термометри для вимірювання температури повітря у класних кімнатах.
У перший день також відбувся круглий стіл учнями шкіл № 37 та №21 на тему: "Енергозбереження - нагальна проблема" та виставка малюнків "Енергозбереження очима дітей".
На другий день у шкільній бібліотеці відбулося відкриття виставки літератури, присвяченої питанню енергозбереження, на якій учасники мали змогу ознайомитися з різноманітними друкованими джерелами з питань екології та енергозбереження.
Вкінці дня для середньої та старшої ланки команда дівчаток та хлопчиків 6 класу разом з класним керівником провели цікавий і креативний захід за мотивами гри «Хто зверху?», під час якого учасники у веселій, ігровій формі змагалися за перемогу. Захід складався з декількох раундів під час якого діти мали змогу продемонструвати свої знання з питань з екології та енергозбереження.
На превеликий жаль, погіршення погоди та відсутність опалення в школі, завадили зреалізувати всі заходи, тому прийнято рішення про їх продовження у травні.
Краматорськ.
З 18 по 25 квітня у Краматорській школі №16 проходили Шкільні дні енергії. На першому поверсі школи енергокоманда розташувала виставку плакатів «Майбутнє Землі у наших руках». Учителі розпочали свій еко-марафон предметів на уроках: математики - в 5-6 класах вирішували завдання екологічного змісту, географії - розглядали глобальні екологічні проблеми, російської та української мови - писали диктант "Збережемо енергію - збережемо Україну", біології - переглядали фільм "Екологічне право".
Вінниця.
Шкільні дні енергії в школі № 18 міста Вінниці - це море емоцій, креативу та спілкування! Енергокоманда творчо підійшла до ознайомлення наймолодших школярів з питаннями поводження з відходами. Вони презентували діткам власноруч змайстровані контейнери «Пластикоїда» та його подругу «Паперосмакульку», які дотримуються спеціальної дієти і їдять тільки папір та пластик. Таким оригінальним, легким і доступним способом енергокоманда продемонструвала наймолодшим школярам як сортувати сміття. У заходах взяли участь учні із загальноосвітніх шкіл №10 та 35, лідери шкільного врядування із 9 шкіл міста та дитячі омбудсмени. Для них енергокомана провела театралізовану виставу "Збережемо енергію - збережемо Землю!". Вони познайомили усіх присутніх із «Набором юного енергоаудитора» та розповіли як користуватись приладами. Усі учасники відвідали виставку малюнків на енергозберігаючу тематику, яка в ці дні була облаштована в холі школи, а також переглянули виставу "Арт-хлам", в якій йшлося про поводження з вторинною сировиною.
Дитячі омбудсмени проявили велике зацікавлення до шкільного енергоаудиту, тому відповідальним вчителем запропоновано провести їх у всіх школах Вінниці.
Глибока.
У Глибоцькому ліцеї Шкільні дні енергії стартували із лінійки та показу сучасного енергозберігаючого обладнання. Під час заходів учні презентували звіти по енергомоніторингу, на різних локаціях усі бажаючі із інших навчальних закладів об’єднаної територіальної громади мали можливість переглянути відеоролики, фото, малюнки, і літературу на тему ощадливого використання ресурсів, потестувати прилади із «Набору юного енергоаудитора» та на завершення послухати святковий концерт. Учні також взяли участь у велоквесті, який був організований в ці дні, а 26 квітня 2017 року енергокоманда відвідала приватну сонячну електростанцію.
Детальніше про Шкільні Дні Енергії, інші заходи та очікувані результати другої фази проекту, а також досягнення реалізації першої – ви можете довідатися за посиланням http://enefcities.org.ua/diyalnist/shkola-energi/.
Довідково
Проект «Школа Енергії 2.0» реалізується Асоціацією «Енергоефективні міста України» за підтримки проекту "Створення енергетичних агентств в Україні", що впроваджується компанією «Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ) ГмбХ» за дорученням Федерального міністерства довкілля, охорони природи, будівництва та безпеки ядерних реакторів Німеччини.
Термін реалізації проекту: грудень 2016 року - грудень 2017 року.
Для участі у проекті було відібрано 15 шкіл з усієї України.
Метою проекту є покращення енергоефективності та енергозбереження в школах проекту шляхом запровадження енергомоніторингу та енергоменеджменту; підняття рівня обізнаності школярів, а також передача їм технічних знань щодо енергоспоживання і поширення набутого досвіду в місцевій громаді та в інших навчальних і освітньо-виховних закладах.